24.01.2006


Nou work – nou mani

24.1.2006

Markkinointitointa

Ajelin mopollani kylätietä. Kylän Stockaa ennen tuli vastaani koulusta palavia kylän tuttuja lapsia. ”Bompo – karkkeja? Scoolpen – kyniä ?”

Samalla huomasin oivallisen mahdollisuuden aikaan saada Stockalle uusia asiakkaita. Vein lapset puodille ja annoin heidän valita mieluisensa. Tyhjensivät Stockan keksiosaston. 4 pakettia maksoi 25 rupiaa (1.50€). Ja kaikki olivat tyytyväisiä.

Markkinoinnissa asiakashankinta on kaiken a ja o. Kun pojat kasvavat, he muistavat kuinka Naganden Stockalla keksitkin maistui niin hyvältä.

Kierrätys on poikaa

Toimme tullessamme lastemme vanhoja risoja radionauhureita ison kasan. Suomen ammattikorjaajat palauttivat ne takaisin, koska osia ei enää saa ja mallit ovat vanhentuneet. Tarkastelu ja arviotyö olikin huojentavan halpaa, kolmesta vehkeestä vain 60€ (minimilaskutus)

Aikanaan ehdotin pojallemme Karioskarille, että menisi putkimieskoulutukseen, kun silloin voi olla 5 työmaata samanaikaisesti, eikä kussakaan tarvitse olla kuin tunti pari. Itse saa määritellä hinnankin. Ei mennyt.

Tuli merimies. Ja hyvä merenkulkija tulikin. Isäänsä parempi, vaikka sen itse sanonkin. Ajaa laivan kuin laivan laituriin vaikka minkälaisella tuulella ja virrat ennakoiden. Kun aikanaan suoritin lentolupakirjaa, siellä oli sanonta, että hyvä lentäjäkaveri laskeutuu vaikka aidan päälle Sellainen poika meillä on. Nyt viivähti hetken mielessä – mutta vain hetken – että olis poika voinut Radiokorjaajaksikin ryhtyä.

Säästäväisenä ihmisenä Marja vei aparaatit radiokorjaamoon. Menin tänään hakemaan korjattavat 3 radiota

  • Yhdessä oli vanhat patterit.
  • Yhdessä oli patterit väärin päin.
  • Yhdessä ei ollut pattereita laisinkaan.

Kun kysyin laskua. korjaaja hymyili ja sanoi: ”Nou work – nou mani”

Arvaa, nolottiko?

Pentti-Oskari