Lähetä oma kiitoksesi
P>Matti Shrey ja kumppaniopettajat, Vaisaaren koulu, Raisio
Osui sydämeen tuo opettaja ja reissuvihko kirjoitus, sillä omalle pojalleni, jolla on pieniä erityisvaikeuksia ollut ja on edelleen, tuli reissuvihko aikoinaan samalla lailla kotiin kerran viikossa. Maanantaina huono päivä, keskiviikkona huono päivä ja torstaina huono päivä. Minä aikuisena kyllä ymmärsin, että pari hieman parempaakin päivää oli ollut. Lukutaitoinen ja älykäs poikani ei sitä ymmärtänyt, vaan vihko hävisi. Opettajalta asiaa kysyttyäni. Siis vihkoa. Ei kukaan tiennyt. Se löytyi myöhemmin koulun pihalta jonkun laatikon alta. Ilmoitin opettajalle, että jos sinulla on vain negatiivista palautetta antaa, niin soita ne asiat.
Poika vaihtoi ONNEKSI toiselle erityisopettajalle, joka saattoi soittaa milloin tahansa. Hyvää viikonloppua. Sulla on ihana poika. Hän on tänään, tällä viikolla jne. Lisäksi hän sanoi aina myös lapsille: soitin/soitan kotiisi ja sanoin että jne. Eli koululainen itsekin sai saman palautteen, ei vain vanhempi. Tälle opettajalle saattoi myös soittaa kun itselle tuli ongelmia lapsen kanssa jaa minä myös muistin aina kannustaa ja kiittää kyseistä opettajaa asiasta ja tyylistä millä hän teki työtään, eli sydämellä. Koskaan ei myöskään lapset olleet vähemmällä huomiolla kun opettaja oli sairas tms. Muut kaksi opettajaa niissä koulutiloissa tekivät samalla lailla töitä – SUURELLA SYDÄMELLÄ. Tämä vaikutti niin, että lapsi olisi mielellään mennyt sairaanakin kouluun. Vieläkin erityiskiitos Raision Vaisaarenkoulun erityisopetukselle Matti Shreylle ja kumppaniopettajille.
– Minna
Anneli Rantamäki, Pohjolanrinteen koulu, Riihimäki
Seurasin Annelin pitämää kotitalouden oppituntia ja ilmapiiri huokui hyvää johtajuutta. Anneli kysyy oppilailtaan, mutta luottaa – ”hyvä siitä tulee”. Opettaminen on ohjaamista, oppilaan omiin vahvuuksiin ja kykyihin luottamista. Missiona on, että oppilaalle pitää jättää muistijälkiä. Opetuskeskustelut liittyvät tilanteista ja ilmiöistä nousseisiin arjen kokemuksiin. Oppilaan omat lähtökohdat, ikäkausi ja edellytykset hän ottaa onnistuneesti huomioon. Anneli välittää, perehtyy ja paneutuu – hän rakastaa lajiaan – kotitalousopetusta -ja uskoo unelmiin – oppilaiden onnistumiseen opiskelussaan ja kasvamiseen vastuuseen. Opettaja siis parhaimmillaan.
– MM
Sirpa Isolauri, Puolalan koulu, Turku
Kiitos! Ensimmäinen luokka alkaa olla paketissa. Lapsi on lähtenyt aina mielellään kouluun, ollut innoissaan oppimastaan. On ollut ylpeä luokkansa saavutuksista ja saanut kavereita. Opettajalle kiitos ekaluokasta 🙂
– Pirjo Heino
Sirkka Pere, Uotilanrinteen peruskoulu, Rauma
Mä pyydän anteeksikaikkea huoltajota vuokseni kannoittahdon sinun tietävän sen Mä kiitän kaikestaystävyydestäUskothan senmä elän ja selviän Kiitos niin paljon kaikesta, olet aina ajatuksissa, koskaan en unohda. Kiitos kun autoit, kiitos kun halasit kun voimat loppuivat. Kiitos!
– Sinella
Annina Porola, Hietakummun koulu, Helsinki, Malmi
Kaksi ensimmäistä kouluvuottaan on esikoisemme saanut opiskella Anninan hellässä huomassa, lämpimät kiitokset hänelle siitä! Annina on jämäkkä, innostava, riittävän vaativa ja erittäin luova opettaja, jollaisen soisi kaikille sattuvan kohdalle heti koulutien alussa, se auttaa hyvää alkuun. Muutaman viikon päästä koulun kevätjuhlassa haikeudella kuuntelemme jälleen lastemme kuorolaulua Anninan johtamana, opettaja kun kolmannelle luokalle siirtyessä vaihtuu. Lisäksi voi vain toivottaa onnittelut niille onnekkaille koulutulokkaille jotka syksyllä pääsevät Anninan luokalle!
– Teija Toroskainen
Outi Lohi, Ranuan sivistystoimenjohtaja, Ranua
Outi on esimerkillinen johtaja, hän muistuttaa mm., että työntekijän pitää huolehtia omasta hyvinvoinnista. Hän on monitaitoinen johtaja, jota arvostetaan, hän tietää, kuinka tärkeä merkitys on ennalta ehkäisevä työ niin oppilas kuin opiskelijahyvinvoinnissa.
– tmd
Pekka Portaankorva, opettaja, Oulu
Minulla oli ollut 1.-2.lk opettajana jo eläkeikää lähestyvä, hyvin tiukka naisopettaja, jonka tunneilla pyydettiin lupa puhumiseen, vastattiin seisaallaan ja niiata niksautettiin kiitokseksi. Muutimme kesällä ja syksyllä aloitin uudessa koulussa 3.luokan. Uusi luokka, koulukaverit ja opettaja: oli siinä pienellä ihmettelemistä. Opettajani ”Pööke” Pekka Portaankorva oli kuin olisi ollut vieraalta planeetalta verrattuna edellisen koulun opettajaani! Ero opetustyylissä oli huima! Pööke teki mistä tahansa tylsältäkin vaikuttavasta aiheesta todella mielenkiintoisen laittaessaan itsensä ja oman persoonansa peliin.
Saimme istua ryhmissä ja hän kannusti meitä keskustelemaan rohkeasti eri aiheista, antaen jokaisen mielipiteelle arvoa. Tästä syntyi myös kunnioitus häntä kohtaan opettajana. Toisin kuin ”vanhan tiukan tyylin” edellinen edustaja ansaitsi kunnioituksen tiukalla kurilla, Pööke antoi meille oppilaille tilaa ja tietynlaista sallivaa vapautta perehtyä tutkimalla, kokeillen, jne.. opittavaan aiheeseen ja sekös oli mahtavaa!
Kaikkien koulu- ja opiskeluvuosien, monien eri oppilaitosten jälkeen, keikkuu parhaimpina koulumuistoinani juuri nämä Pööken opettamat 3.-6.lk vuodet. Samanlaista innostavaa ja kannustavaa otetta toivon jokaisen pienen koululaisen saavan kokea opintojensa alkuvaiheissa. Kiitos ja kaikkea hyvää sinulle Pööke!
– Kati
Elina Ojala-Wahlroos, Seamk, Kauhajoki
Olet mukava, kannustava, rempseä ja vaativa, mutta kuitenkin inhimillinen – paras opettajamme ehdottomasti. Meistä tuloo ihan varmahan hyviä johtajia!
– Kannustetut
Irmeli Vihervaara, Länsi-Puijo, Kuopio
Kuopiosta Länsi-Puijon koulun Niuvan yksiköstä löytyy ainakin todella ihana ja kannustava opettaja. Irmeli Vihervaara on toisen luokan opettaja ja ammattilainen alallaan. Irmeli vaatii paljon mutta myös ymmärtää näitä pieniä ja ennen kaikkea kannustaa heitäkin joilla kaikki ei ihan heti sujukaan. Tulokset on sitten hyvin nähtävissä pienten kasvoilta ja kotona onnistumisena vaikeissakin asioissa. Näin luodaan hyvää itsetuntoa ja sitä alkua sille työelämällekin koska sanotaanhan että pari ensimäistä luokkaa ovat tärkeimpiä ihmisen elämässä kuinka esim. ihminen sijoittuu ja onnistuu työelämässä. Niuvan koululla muutenkin ilmapiiri on hyvä ja kaikki opettajat todella kannustavia. Vaikka tilapäisesti tilat ovat pienet ja pieneen kouluun laitettu paljon oppilaita niin motto taitaa olla että sopu sijaa antaa. 🙂
– Yksi Äiti
Hanna Tuominen, Hiekkaharjun ala-aste, Vantaa
Hanna, kiitos kuluneesta kahdesta vuodesta.Olet ollut ujolle ja hieman aralle tyttärellemme suuri tuki ja hieno esimerkki. Turvallisessa luokassasi hän on saanut hienon alun oppimisen tielle; tästä on hyvä siirtyä toiseen kouluun kolmannelle luokalle musiikkiluokalle.Toivotamme koko perhe sinulle oikein ihanaa kesää.
– Pirjo Orava