Lähetä oma kiitoksesi
Tytti Mäkinen, Kartanonkosken koulu, VANTAA
Meitä on todella onnistanut, meillä on Tytti opena! Tytti on ammattitaitoinen, empaattinen, hyväntuulinen, kannustava ja huolehtivainen ope, jolle on helppo puhua pienen koululaisen asioista. Hän kantaa huolta ja ottaa asiat hoitaakseen. Ja mikä ihaninta, Tytti kertoo myös ne positiiviset uutiset. Esim. joka retken jälkeen me vanhemmat saamme lukea sähköpostista, miten hienosti meni ja miten ylpeä Tytti on luokastaan. Näin me vanhemmatkin saamme tuntea ylpeyttä jälkikasvustamme ja se on parasta kiitosta vuosien kasvatustyöstä. Iso kiitos Sinulle, Tytti, työstä, jota teet suurella sydämellä!
– Marjukka Mäkinen
Harri Kauppinen,
Kiitos, Harri-rehtori!Se, että olet lapseni mittainen, tekee sinusta suuren ihmisen.Kun lapseni oli aiheuttanut vahingon koulussa, sinä et kutsunut häntä kansliaasi, vaan menit itse lapsen luokse. Toimintasi lämmittää mieltäni.
– Eija Pelkonen
Antti Korpi, Patastenmäen koulu, Riihimäki
Kiitos sinulle, Antti, kun yritit pitää lastemme puolia, ja että he olisivat saaneet jatkaa omalla koulullaan vielä 6.luokan.Teit kaikkesi, asian eteen kuten me vanhemmatkin, eikä se riittänyt. Pettymys on erittäin suuri.Hyvää jatkoa sinulle. Ja voimia työskentelyyn mielivaltaisten päätösten ohessa.
– 5.luokkalaisten vanhemmat
Riitta Hirvonen, Vilppulan yläaste 1984-1987, Vilppula
Kiitos siitä, että ”vaikeissa olosuhteissa” jaksoit oikeasti opettaa ja nähdä vaivaa sen eteen, että oppilaat oppivat ruotsia (ja saksaa). Tulit puolijuoksua tunneille AJOISSA, mikä oli tuossa talossa harvinaista, ja yritit parhaasi mukaan käydä oppikirjoja siinä tahdissa kuin niitä oli tarkoitettukin käytävksi, vaikka talossa ei sellainen ollut tapana. Modernit kielenopetuksen menetelmäsi ovat innoittaneet monia meitä Sinun opissasi olleita jatkamaan opetusalalla jalanjäljissäsi. Sinun opetuksesi innoittaa meitä tänä päivänäkin! KIITOS kaikesta. =)
– Myös ope
Eeva Vuojolainen,
Eeva on mainio atk-opettaja: iloinen, mukaansatempaava, rento ja selkeä. Hitaammatkin pysyvät mukana…
– Heidi
Hannele Ilves, Pihlajiston ala-aste, Helsinki
Keskimmäinen poikani kävi Pihlajiston ala-astetta ja hänellä oli opettajana Hannele, jota vieläkin muistan lämmöllä. Aina kannustamassa ja innostamassa oppilaita ja välillä meitä vanhempiakin. Palautetta tuli heti niin hyvässä kuin muistutettavassakin asiassa ja hän osasi myös myöntää, jos tuli tehtyä hätiköity päätös ja muuttaa sitä. Mukana myös kaikissa yhteisissä tapahtumissa ja viimeisen syksyn luokkaretki pohjoisessa ylitti odotukseni. Toivottavasti hän jaksaa edelleen olla yhtä mahtava ope.
– Mikon äiti Kirsi
Mirja Toikka, Hutsin koulu, Kitee
Kiitokset hyvästä opetuksesta pienille ”eka” luokkalaisille. Olet tehnyt uskomatonta työtä lastemme hyväksi. Vaikka ryhmänne on kovin iso, olet huolehtinut lastemme yksilöllisestä oppimisesta ja antanut lisätukea sitä tarvitseville. Ensimmäinen kouluvuosi on ollut lapsellemme miellyttävä kokemus.Vaikka se tuntuukin aika isolta kriisiltä näin äidin sydämessä. On ollut kuitenkin helppoa luottaa aarteemme sinun osaaviin käsiisi.
– Kososen perhe
Auli Palosaari, Mäntykankaan ala-aste, Kokkola
Auli oli poikani opettajan ykkösluokalta kuutosluokalle. Aivan ihanan positiivinen ihminen! Auli jaksoi kehua oppilaitaan meille vanhemmille vuodesta toiseen. Oma poikani on maailman kymmenen huonomuistisimman ja hajamielisimmän joukkoon kuuluva. Auli jaksoi ymmärtää ja hyväksyä eikä koskaan valittanut unohduksista. Kuittasi vain sanomalla, että ”tästä pojasta tulee vaikka presidentti”! Aulin merkitys on suuri siinä, että nämä oppilaat saivat ala-asteelta suurimman lahjan, jonka opettaja voi oppilailleen antaa: Hyvän itsetunnon ja uskalluksen olla oma persoona! Uskon, että Aulin oppilaat näyttävät vielä maailmalle oman jälkensä ja hyvän sellaisen. Nyt nämä oppilaat ovat yläasteen seiskaluokkalaisia, joten perästä kuuluu!
– Elisa Jokela
Aune Kokko-Oikarinen, Saarelan päiväkoti, Oulu
Meidän päiväkodissa on kaiken kaikkiaan hyvin positiivinen meininki ja eskariryhmän ope on aivan erityisen ihana. Yhtenä päivänä poikani kertoi opettajan kehuneen hänelle, että hänellä on niin kaunis käytös, kun hän muistaa aina sanoa ’kiitos’ ja muuta vastaavaa. Siitäpä poika oli hyvin iloinen. Toisena päivänä ope oli antanut pojalleni ja hänen kaverilleen pienet kortit, joissa sanottiin ’Diplomi: Tämä diplomi on annettu erityisen hyvin siivotusta varastosta’ – ope oli ex tempore tehnyt moiset kortit pojille, jotka olivat oma-aloitteisesti halunneet siivota pihavaraston. Tästä opesta on niin vanhemmilla kuin lapsillakin tosi hyvä mieli.
– Marja