Opettajat | Page 181 of 218 | Positiivarit

Lähetä oma kiitoksesi

Riikkamarja ja Maria Autio ja Liippo, Turun iltalukio, Turku

Haluan saattaa kaikkien tietoon, kuinka mahtavia äidinkielen opettajia Turun italukiolla on!Tuntuu siltä, että he jaksavat lukea lähes loputtomasti esseitä ja tehtäviä, ja kannustaa, kannustaa ja kannustaa. Oppilas saa itseluottamusta ja yrittämishalua kohottavaa kiitosta aina, kun siihen on pienen pienen hippusenkin kokoinen syy. Kehittämisehdotukset ja neuvot tulevat niin hienolla tavalla, ettei minulle tullut koko lukion aikana kertaakaan sellainen olo, ettei minulla olisi mahdollisuutta kehittyä juuri niin paljon ja niin hyväksi, kuin vain itse jaksan ja haluan. Kiitos teille elämäni tähän asti kannustavimmasta ajasta!

– Mia

Hannele Haatainen, Lasten kuvataidekoulu, alueopisto, Pieksämäki

Hannele innostaa ja kannustaa lapsia sekä aikuisia. Positiivinen palaute tekee hyvää erityisesti lasten itsetunnolle. Hannele sai aivan oikeutetusti Pieksämäen kaupungin vuoden 2006 kulttuuripalkinnon. Olisipa minulla ollut lapsena jo tällainen opettaja kuvaamataidossa! Onneksi pojallani on ollut kuvataidekoulussa usean vuoden ajan!

– Anna-Liisa

Ritva Jokiniemi, Maaselän ala-aste, Pieksämäki, Naarajärvi

Poikani luokkaa kuvattiin monesti haasteelliseksi ja vaikeaksi luokaksi, jota se voi ollakin – eihän sitä kotiin asti näe. Lapset joutuivat monen sijaisen pyöritykseen ja olivat vähän hakoteillä. Sitten 3. luokan alussa aloitti Ritva. Vanhempainillassa hän kertoi luokan olevan ihana, täynnä upeita persoonia, mahdollisuuksia. Ei sanaakaan vaikeasta ja haasteellisesta. Ja se näkyi kotonakin: läksyjä, tylsiäkin, tehdään uudella innolla, jopa ylimääräisiä – ”mä yllätän open”. Ja kaikkein parhain palaute tuli, kun kysyin jatkaako Ritva seuraavanakin vuonna heidän kanssaan:- Toivottavasti. Meijän ope on ihan Mesta!

– Topin äiti, Sari Häkkinen

Juha-Pekka Lehtovaara, Koulutuskeskus Salpaus, Lahti

Kaunis kiitos vastuuntuntoisesta, kannustavasta ja huolehtivasta otteestasi murrosikäisten nuorten opettajana, kasvattajana ja myötäeläjänä. Työsi on mittaamattoman arvokasta monelle nuorelle ja heidän perheilleen. On ilo nähdä, että oman elämänssuuntaansa valitsevat nuoret ovat saaneet suunnan ja motivaation mukavan opettajan kanssa.Purjeet tiukemmalle ja anna mennä !

– Yksi äiti, monien äitien ja isien puolesta

Aino Taittonen, Isonkyrön yhteiskoulu, Isokyrö

Aino Taittonen palautti uskon koulusta selviytymiseen jo ensimmäisellä oppitunnilla. Olin vaihtanut koulua – edellisessä meitä solvattiin ja jopa lyötiin.Suuri kiitos ja lämmin hali maailman ihanimmalle opettajalle.

– Timo Ulkuniemi

Paula Kahiakoski, Huutoniemen koulu, Vaasa

Paula on aina positiivinen, saa lapset käyttäytymään asiallisesti ja kauniisti. Ope vailla vertaa!

– Arja Ala-aho

Anu Tahkoniemi, , Raisio

Opelle Raisioon kiitos kuukausiraportista, jossa kerrotaan menneestä kuukaudesta. Se sisältää oppilaasta mitä asioita joita en täällä kotona ehkä muuten kuulisi. Myös sen että tyttäreni osaa kiittää, sanoa ole hyvä ja pyytää sekä antaa anteeksi. Tyttäreni on myös kertonut että ope kehuu heitä myös koulussa. Vaikka kyllä meilläkin ne unohdukset tulee tiedoksi. Mutta meillä ainakin on kotona keskusteltu ettei kukaan ole täydellinen, unohduksia sattuu.. Mutta olen itsekin oppinut.. virheistä oppii…

– Ekaluokkalaisen äiti Raisiosta

Anna-Maija Härkönen, Omnia Aikuisopisto, Espoo

Kiitos aurinkoiselle ja ammattitaitoiselle Anna-Maijalle laadukkaista ja yrityselämälähtöisistä opetuskursseista. Opetustyylisi ja kannustavat kannanottosi auttoivat minua aina eteenpäin opiskeluissani. Persoonallisella myötävaikutuksellasi ja ohjaajan taidoillasi me aikuisopiskelijatkin selvisimme omista haasteistamme, näytöistä. Yrittäjälähtöinen, luova opetustyylisi jäi lähtemättömästi mieleen ja oppisi ovat nyt tehokkaassa käytössä työelämässä. Olet palkankorotuksen ansainnut! 🙂 Kaikkea hyvää Sinulle jatkoon.

– Aikuisopiskelija vuodelta 2009

Kari Honkarinta,

Innostavin, inspiroivin ja taatusti ammattitaitoisin kuvaamataidonopettaja, joka Oulusta löytyy. Ensimmäinen laatuaan, jolla on tietoa ja taitoa, joka on aidosti kiinnostunut sekä oppilaasta ihmisenä että hänen töistään ja yrittää kaikessa kannustaa eteenpäin.

– Oppilas

P>Riitta Santalo, ruotsin ope, Sallan lukio 81-82, Salla

Muistan vielä miten tulit meidän ruotsin opeksi lukion kolmosella. Edellinen ope oli ollut hieman helläkätinen ja lähes kaikilla oli kiitettävät numerot edelliskevään todistuksessa. Osin ansioitta.

Päätit kuitenkin antaa vähän shokkihoitoa syksyn ensimmäisellä tunnilla ja laitoit meidät kirjoittamaan yo-ainetta. Aineita ei oltu ennen kirjoitettu ja tulos sen mukainen. Mulla oli ysi ruotsista todistuksessa ja luulin, että tuostahan se lonkalta menee ainekin. Kun palautit aineita ihmettelit, miten joku on onnistunut saamaan -125 pistettä. Yllätys ja järkytys oli suuri kun paljastui että tuo pohjanoteeraus oli minun aineeni! Eikä toisillakaan mennyt kaksisemmin. Vaan sanoit, että tästä selvitään yhdessä ylioppilaskirjoituksiin mennessä.

Annoit paljon extraharjoituksia kotiintehtäväksi, mutta ne jaksoi tehdä, kun tsemppasit meitä ja panostit myös itse paljon; erinäiset illat vedit meille vapaaehtoista ruotsin kerhoa innosta puhkuen, vaikka sulla kotona monta pientä lasta. Silti jaksoit aina olla niin nauravainen ja kannustava. Sanoit monesti, että ”minähän vien omani läpi näistä kirjoituksista”. Ihan niinkuin me oppilaatkin oltais oltu vähän sinun omia lapsia.

Ja niin vain saatiin koko porukka kevään kirjoituksissa läpi ruotsista. Iso osa vielä erinomaisella tuloksella. Silloin ei tullut sanottua, mutta sanon sen nyt: KIITOS RIITTA.

– Nimim. sivulauseen sanajärjestys taas unohtunut