Huollon henkilö, Gigantti huolto, Tampere, Lielahti

Kävimme näyttämässä huollossa olevalle miehelle kännykkäni akkua, joka oli kännykässä turvonnut. Huomasin hänen asiakaspalveluhenkisyytensä ja ajattelin kysyä neuvoa, mitä tehdä tai minne ottaa yhteyttä, kun digiboxin kaukosäädin ei toiminut. Olin jo samana aamuna soittanut sen liikkeen huoltoon, josta laite oli ostettu ja sieltä sain kaikkiin kysymyksiini vastaukseksi: ”en tiedä” tai ”täällä ei ole ketään joka tietäisi”  Huoltoliike, jossa laitetta oli takuuhuollettu oli hakeutunut konkurssiin. Olin siis pattitilanteessa.

Niin tämä Gigantin huollossa oleva mies kertoi mitä voimme tehdä itse (vaikka olin sanonut, että laitetta ei ole ostettu heiltä), ennen huoltoon lähettämistä. Hän näytti konkreettisesti yhdellä heidän laitteella, kuinka voi tarkistaa ”kapulan” toimivuutta. Teimme kotona hänen neuvomansa jutut ja kas kummaa – kaikki toimi, kuten ennenkin. Mieheni sanoi, että vähintään pitää viedä suklaalevy sille huollonmiehelle – säästyihän meiltä vaivaa ja rahaa, kun ei tarvinnut lähettää tai viedä sitä minnekään, sekä aikaa, kun laite olikin heti kunnossa. Suklaan vien, kunhan pääsen sinnepäin.

– Jaana