Opettajat | Page 175 of 218 | Positiivarit

Lähetä oma kiitoksesi

P>Liisa Lehtinen, Ala-Malmin viipalekoulu, Helsinki

Esikoiseni aloitti koulun syksyllä 1989. Opettajana oli Liisa Lehtinen. Joka viikon perjantaina saimme kaikki vanhemmat Liisalta viikkokirjeen, jossa kerrottiin edellisen viikon saavutuksista ja tulevan viikon haasteista. Mikä sen ihanampaa voi olla kuin kirjeen saaminen joka viikko! Oikein odotin perjantaita ja viikkokirjettä.

 

Liisalta sain minäkin opit, mitä vanhemmilta odotetaan ja miten lasta kannustetaan: Jokaisella on vahvuuksia ja aina annetaan ja jaetaan tehtävät niin, että jokainen saa kokea onnistumisia. Liisa opetti itsenäisyyttä ja vastuullisuutta: jo ekasta luokasta alkaen annettiin alkuviikosta tehtävät ja läksyt jotka viikon aikana piti hoitaa. Jos jotain jäi tekemättä, perjantaina kaksi vikaa tuntia oli rästejä varten. Ei mitään jälki-istuntoa, muillakin oli tunnit yhtälailla, mutta muita tehtäviä.

 

Vanhemman pitää olla kiinnostunut lapsen läksyistä ja asioista, mutta lapsi kantaa niistä itse vastuun. Ei pidä kysyä, onko läksyt tehty vaan pyytää lasta näyttämään ja kertomaan, mitä on koulussa ja kotona tullut tehdyksi. Liisan opeilla olen ollut vanhempi ja seurannut neljän pojan koulunkäyntiä. Kaikki ovat menestyneet hienosti ja hoitaneet kouluhommansa itsenäisesti. Vanhin jo työelämässä, kakkonen yliopistossa, kolmas ammattikoulussa ja neljäs lukiossa.

 

Liisa lähti Helsingistä Kuusamoon heti ekaluokan jälkeen, mutta meillä on ollut iloa Liisan opeista jo 17 vuoden ajan kun perheessä on ollut koululaisia. Kiitos positiiviselle, kannustavalle Liisa Lehtiselle omasta ja lasteni puolesta.

– Marjut Arima

Taina Tammekann ja Tommi Markkanen , Rajalan koulu, Kuopio

Kiitokset kauniit upeasta kevätjuhlasta ja näytelmästä ideoijille ja tietenkin myös esiintyjille. Esitys oli kokonaisuudessaan aivan mahtava ja naurua kuin kyyneltäkin silmäkulmaan sopivasti kesän aloittajaisiksi. Kiitos teette upeaa työtä kouluvuonna ja vielä jaksatte loppuun rutistaa noin hienot esitykset.

– Musiikkiluokkalaisen äiti

Ilkka Inkinen, opettaja, Hollola

Olit kannustava, mukava ja symppis opettaja Hollolan Salpakankaan ala-asteella 70-luvulla.Olin ujo ja hiljainen ja sinä annoit piristystä ja toivoa elämään, kun meidän kotona oli silloin alkoholismia. Olen nyt 46 v ja kiitollinen kaikesta opetuksesta.Toivon kaikkea hyvää sulle Ilkka-ope!

– Arja

Kirsi Perälä, Kätönlahden koulu 6A, Kajaani

Kiitämme upeaa Kirsiä kuluneista vuosista ja hyvästä opetuksesta.

– Oliver perheineen

Marja Leena Pihl, Teuvan Yhteiskoulu, Teuva

Oikeasti meidän poikien etua ja asioita huolehtinut opettaja 🙂

– Tanja

Mirja Honkanen, Lahti-Pitkäjärven alakoulu, Somero

Neljäs lapsemme, samalla kuopuksemme, on siirtymässä kolmannelle luokalle. Mirja opettaa ykkös-kakkosia, hän on siis opettanut myös vanhempia lapsiamme. Opettajana hän on taitava, kuunteleva, lasta kannustava, suurella sydämellä työtään tekevä henkilö. Ikävä tulee tätä loisto opettajaa, kiitos näistä vuosista, Mirja!

– Outi Kolattu-Tolvi

Pia Soittila, Merimaskun ala-aste, Merimasku

11.9. ajatusten aamiaisella oli tarina reissuvihosta, johon opettaja keräsi aina kuukauden ajalta oppilaan töppäykset ja unohdukset ja kirjoittaja kyseli tuleeko aikaa, jolloin oppilasta muistettaisiin myös kiitellä. Pia Soittila Merimaskun ala-asteelta on tällainen. Poikani on jo siirtynyt ylä-asteelle, mutta sen ajan kun Pia häntä opetti, sain seurata hänen mahtavaa asennettaan opettamiseen. Risujakin annettiin kun sen aika oli, mutta esim. todistusten jaossa hän aina kertoi muutamalla sanalla oppilaasta ja tämän vahvuuksista ja mukavista puolista ihan kaikkien kuullen. Hyvä Pia, jatka samaan malliin :o)

– Tuire Kivinen

Opettajat , Pöljän ala -aste, Siilinjärvi

Kiitos kaikesta. Kaksi lasta on jo yläasteella, yksi vielä ala-asteella. Teette arvokasta työtä. Voimia ja intoa.

– kolmen nuoren äiti ja isä

Lea Linna, Sievi

Lea on pätevä opettaja, innostava ja kannustava. Uskomattoman aikaansaava, ihmetellä täytyy miten hän ehtiikään kaikkeen! Jaksaa myös perehtyä opiskelijoiden ongelmiin.

– PH

Emma Keränen, Liuksialan koulu, pienryhmä, Kangasala

Kiitos panostuksesta ja keinojen etsimisestä ja kannustavasta toiminnasta, jolla olette avustajien kanssa kaivaneet pojastani esiin jo hukkuneen ilon oppimiseen. Ja siitä, ettette jumiudu jumiutumisiin enempää kuin on välttämätöntä, jotta seuraavasta pääsette yli uudella konstilla tai keinolla. Uskon pojan pitävän myös tavasta, jolla arvioinneissa positiivisia asioita on korostettu ja korkeintaan lisäharjoitteluun kehottavia.

– Kati Salmela