Opettajat | Page 179 of 218 | Positiivarit

Lähetä oma kiitoksesi

Jari Salo, Sylvään koulu, Sastamala

Poikani Petrus tarvitsee ”erityispalveluita” opettajalta. Jari Salolla on paljon oppilaita ja Petruksen ryhmässäkin yli 20, mutta silti hän on huomioinut Petruksen hänen tarvitsemallaan tavalla ja tämä on jättänyt jäljen Petrukseen ja tehnyt hänen tiestään huomattavasti helpompaa kulkea!

– Päivi Vitikainen/Petrus Vitikainen

Seija Stark-Juopperi, Kivikon koulu, Kemi

Olemme monesti luokkakavereiden kanssa muistelleet, kuinka hyvä opettaja Seija oli. Seija oli aina tasapuolinen kaikkia oppilaita kohtaan. Lisäksi hän oli hyvin positiivinen persoona, joka sai luokan pidettyä kurissa. Muistan myös, että meillä oli paljon motivoivia ryhmätehtäviä, jotka ehkä vielä siihen aikaan (80-luvulla) eivät olleet niin yleisiä.

– Jaana Martikainen

P>Säkylän opettajat, Säkylä

Lapsiani on ollut kolmessa eri koulussa. Karhusuon alakoulussa, Sivarin erityiskoulussa, joka toimi Iso-Säkylän alakoulun yhteydessä ja Säkylän Yhteiskoulussa. Opettajat ovat toinen toistaan ihanampia ihmisiä! Milloinkaan en ole törmännyt minkäänlaisiin negatiivisiin ilmiöihin. Olen ollut mukana vanhempainyhdistyksen toiminnassa ja on tullut useasti juttua kodin ja koulun yhteistyöstä. Olen sanonut, että sinne koululle voi mennä tai soittaa milloin vain! Aina olen saanut ystävällistä keskustelua lasteni kulloisestakin tilanteesta.

 

Mukauttamiset ja siirtopäätökset erityispuolelle ovat sujuneet hienosti. Olen aina saanut koko perheelle kokonaisvaltaista tukea ja apua. Opettajat ovat kuin rinnakkaisvanhempia kasvattamassa lapsiani yhdessä minun kanssani. Tänäänkin yksi tyttäristäni otti mukaan kolme savustettua ahventa, jotka hän halusi juuri nimenomaan nautiskella yhdessä opettajansa kanssa, sillä he olivat juuri jutelleet kalastamisesta ja kalaruuista ja hän oli saanut selville mikä on opettajan lemppariherkkua. Sen lisäksi, että opettajat hoitavat opettamisen hyvin, heiltä riittää isättömille lapsilleni rakkautta, lämpöä, syliä ja haliakin. Sanoin ei voi kuvailla miten kiitollinen olen!

– Leena

Kai Åkerfelt, Salon Kansalaisopisto, Salo

Kiitos kun olet jaksanut vastata kaikkiin meidän tai ainakin mun(tyhmiin) kysymyksiin rauhallisesti ja meitä ymmärtäen.

– Hilkka Heikkilä

Monica Rohms-Toivari, Hangö Centralskolan, Hangö

Hon lyssnar på föräldrarna, tar hand om gråtande barn, hjälper de som har svårigheter. Får barnen att tänka på vad de har lyckats med under veckan som gått.Tack Monica!

– en bland många

Katariina Koskinen, Sompion koulu, Kerava

Yläkoulun opettajat eivät aina onnistu näkemään teini-ikäisissä oppilaissaan pelkkää hyvää, niinpä olen onnellisena kuunnellut kun tyttäreni on kertonut äidinkielenopettajasta lempinimeltään Katti. Tämä ope etsioppilaista juuri ne hyvät puolet ja korosti niitä, antoi kannustavaa palautetta ja ennenkaikkea tuntui aidosti tykkäävän nuorista. Kun tytär joutui 9.luokalle kouluun, jossa Katti ei enää opeta, hän suri melkein kuin rakkaan ystävän menetystä. Jos tällaisia opettajia olisi enemmän,voisivat nuoret paremmin! Kiitos !

– Äiti

Irmeli Pasanen, Oulun seudun ammattikorkeakoulu, Oulainen

IrmeliOlit paras tuki minulle, kun perheessäni tuli paljon raskaita asioita ja minulla oli viimeinen rutistus menossa, ennen valmistumistani.Muistan aina viimeisen harjoitteluni, jossa olit ohjaavana opena. Kaunein kiitokseni sinulle Irmeli ja kaikkea hyvää elämääsi. Raija

– Raija Mäkelä Ylivieska

Timo Järvensivu, Veikkarin koulu, Paimio

Opettaja lähetti reissuvihon mukana tietoa lapseni töppäilyistä ja hullutuksista, ja aina aiheesta. Mutta tämä opettaja osasi antaa myös positiivisen palautteen lapseni edistymisestä ja taidoista, jotka eivät välttämättä kotona tulleet esiin. Ja tietääkseni myöskin toimi lapseni oppimista edistävällä tavalla. Nyt jo yläastelainen lapsenikin on sitä mieltä, että Timo oli kyllä kiva opettaja.

– puutarhuri

Mervi Wihuri, Lintuvaaran koulu, Espoo

Lintuvaaran koulusta Espoosta löytyy erinomaisen reilu ja valtuuttava opettaja Mervi Wihuri. Mervi ei merkitse vihkoon unohduksia, koska niitä sattuu vahingossa aikuisillekin. Jos unohduksia on paljon, niin ne jäävät opettajan mieleen joka tapauksessa ja silloin opettaja ottaa yhteyttä kotiin. Hän kertoo luokan säännöt kaikille; kiusata ei saa, toisten vastauksille ei naureta, puhua saa, mutta ei häiritä. Mervi valtuuttaa lapsia oppimaan ja lapset myös haluavat oppia!

– Jaana

Pirjo Moberg, Välivainion ala-aste, Oulu

Pirjo (kuten koko laukkautettavan pikkukoulun henkilökunta) tekee työtään sydämellä ja ohjaa lapsia kuin omiaan. Oma lapseni on saanut turvallisen ja kannustavan alun koulutielleen. Toivottavasti tulevassa isommassa yksikössä pystytään samaa. Pirjon jälkeen se on kenelle tahansa iso haaste.

– äiti