Lähetä oma kiitoksesi
Heini Lind, Haukkarannan koulu, Jyväskylä
Kiitoksia kuluneesta vuodesta ja kannustavasta opetuksesta. Olet tehnyt apuopettaja Even kanssa suurenmoista työtä luotsatessasi näitä pieniä ihmisen alkuja opintien alkuun. Ja jaksanut vielä tukea ja kannustaa vanhempiakin oppimisen tukemisessa. Lämmintä ja rentouttavaa kesää kummallekin, tavataan taas syksyllä :).
– Roosa-Maria & Äiti
Milla Viikari, Kerttulinkoulu, Turku
Hän on pitänyt vanhempainvartit, antanut sopivasti läksyjä, tehnyt luokalle ”viikko-oppi-tehtävän”, pitänyt luokan järjestyksessä, liikuntaa ollut ulkona, kirjasto-matkan tehnyt, Wilma -järjestelmä ollut käytössä, Joulujuhla oli upea, ja kaikki käsityö- ym. oppitunnit olleet loistavia kaikin tavoin.
– Sari
Anna-Leena Nuolikivi,
Lapseni ihana opettaja Anna-Leena Nuolikivi täällä Oulussa Korvensuoran ala-asteella laittaa joka viikko lapsille postilaatikkoon postia asioissa, joissa lapsi on onnistunut. Lapset saavat käsittääkseni itsekin laittaa sinne postia toisilleen. Ihana lukea kotona sitten näitä lappuja. Reissuvihossa on sitten niitä muitakin juttuja…
– PP-P
Puolukoiden tädit, Haukkamäen päiväkoti, Palokka
KIITOS Hennalle, Annelle, Sannalle ja Mirkalle touhukkaan poikamme huolenpidosta ja hoidosta! Teette joka päivä hyvää ja tärkeää työtä kaikkien vauhtinappuloiden kanssa.
– Ollin äiti
Tarja Vilhula, Tuiskulan koulu, Kurikka
Ihailen ammatillisuuttasi; jämäkkyyttäsi ja samalla niin lämmintä otettasi opetuksessa ja oppilaiden käsittelyssä. Iloitsen myös siitä että jaksat ja osaat kokonaisvaltaisesti ottaa huomioon lapsen – ja koko perheen.Kiitos hyvästä ja turvallisesta kouluajasta!
– Merja ja Matti Hakola
Kristiina Hyvärinen, Pohjantien koulu, 1C, Kuopio
Vaikeat ajat, toivottavasti pikkuhiljaa takana? Olet kannustannut poikaa hienosti eteenpäin koulutiellä ja antanut samalla kannustavaa palautetta kotiinkin asti. Ne pienet viestit ja eleet ovat auttaneet jaksamaan päivästä toiseen. Kiitos siitä! Toivottavasti yhteistyömme jatkuu vielä vuosia eteenpäin 🙂
– Konstan äiti
Sinikka Snelman, Ylästön koulu, Vantaa
Kiitoksia hienosti sujuneesta vuodesta haastavan ryhmän luotseina. Ensimmäisellä luokalla oleva erityisen ihana poikani on saanut koulutiensä alkuun paljon tsemppiä. Kiitos myös Annukalle tasapuolisesti opetuksen toisena tukipilarina. Toivotaan yhtä positiivista vuotta myös toiselle kaudelle!
– Raisa Turtiainen ja perhe
P>Rehtori Juhani Rummakko + opettajat, Kirkonkylän koulu, Tuusula
Kyllä varmasti löytyy upeita kouluja, joissa on upeat opettajat ja loistava rehtori! Tuusulan kirkonkylän koulu on kerrassaan mahtava oppimisympäristö ihan ekaluokkalaisesta aina koulunsa jättävään kutosluokkalaiseen. Tässä koulussa on aito tekemisen meininki, ja lapsista välittäminen näkyy kaikessa koulutyössä. Positiivista palautetta lapset saavat päivittäin: hymynaamankuvat ja kiitokset testeistä, viikko- ja tapahtumatiedotteet viikoittain reissuvihossa ja rehtorin kuukausikirje ajankohtaisista asioista kotiin viemisiksi.
Koulutyöhön paneudutaan innolla lapsen luontaista uteliaisuutta ja toimeliaisuutta hyödyntäen. Jokainen saa osallistua ja tuntea onnistuvansa. Parempaa koulua ei lapselleen enää voisi toivoa. Opettajat paimentavat yhdessä lapsia vastuullisesti ja kannustaen kuin omiaan, ja rehtori lähettää sellaisia energian ja valon säteitä ympärilleen, että ne tuntuvat kotona asti.
Parin viikon kuluttua koulullamme taas tapahtuu; on perinteiset isänpäivämyyjäiset. Myyjäispöytien takana on innokkaita vanhempia ja lapsia tekemässä työtä yhteisten asioiden eteen, oppilaat esiintyvät myyjäisyleisölle ja puffetti pursuaa kahviherkkuja yhteiseksi iloksi. Rehtori on itseoikeutetusti paikalla ohjelmamestarina ja ennen kaikkea seurustelemassa lukuisten vanhempien, isovanhempien sekä oppilaiden ja heidän sisarustensa kanssa. Tällä kertaa lisäväriä tuo kansainvälisyysprojekti ulkomaisine vieraineen, joita me vanhemmat pääsemme tapaamaan erikseen järjestetyssä iltatilaisuudessa myyjäisten jälkeen.
Koulua ja sen mahtavaa henkeä ei voi kuin ylistää joka vuosi uudelleen ahtaaksi käyneistä tiloista ja lähes 300:sta oppilaasta huolimatta. Kaikki kolme lastamme ovat koulua käyneet yhteensä 14 vuoden aikana, nyt vuorossa tokaluokkalainen nuorimmaisemme. Onneksi me vanhemmatkin siis saamme nauttia tämän koulun antimista vielä monta, takuuvarmasti antoisaa vuotta, mutta ennen kaikkea nähdä lastemme kasvavan siten kuin itse toivomme, elämää ei vain koulua varten.
– Onnekkaiden lasten vanhemmat
Launo Laine, Hietalahden kansakoulu, Vaasa
Olet elämäni aikana ollut paras ja aikaasi edellä oleva opetteja, jo vuonna 1958!
– Markku Laine
Arja Eenilä,
Arja Eenilä on ollut lastemme opettajana jo usean vuoden ajan. Arja on aina osannut kannustaa, innostaa ja kuunnella lasta. Hän on suurisydäminen opettaja, joka tekee koulunkäynnistä kivaa ja oppimisesta seikkailun. Arja on viimeisten vuosien aikana ollut tärkeässä roolissa meidän perheessä ja uskonpa, että muidenkin oppilaidensa perheissä. Lisäksi Arja on aina huolehtinut kyläkoulumme maineesta mm. hyvien käytöstapojen ahkeralla huomioimisella. Koulumme oppilaiden ”ollessa liikenteessä” tai kun koululla on käynyt vierailijoita, tulee lähes poikkeuksetta hienoa palautetta oppilaiden kauniista käyttäytymisestä. Tähän ovat kaikki koulumme opettajat kantaneet tärkeän kortensa kekoon. Kun Arja jäi todella ansaittujen eläkepäivien viettoon, tiedämme, että tulemme usein häntä kaipaamaan, mutta samalla suomme täydestä sydämestämme hänelle vihdoin omaa aikaa itselleen harrastusten sekä läheistensä parissa.
– A.K.